tirsdag den 15. april 2008

Lammefjorden i forårssol











Hentede kajak i klubben på Elgjægerens trailer og hægtede den på min bil og kørte til Lammefjorden, hvor vi satte i næsten dér, hvor Gundestrup Færgekro lå før den brændte. Der ligger en lille havn. Vi skulle mødes med Ole og Benny, men Benny meldte fra, på grund af sygdom. Lokale fiskere hjalp os med at sætte i fra et slæbested, som var meget stejlt.












Vejret var perfekt. Næsten ingen vind. Masser af sol. Ole havde langt ruten. Vi roede kystnært; gik igennem revet Egenæs Hage og roede langs Sindinge dæmning.












Da vi kom godt frem mod Kongsøre Næbbe blev det frokosttid. Fandt et fint sted hvor vi holdt lang frokost - meget lang. Det var varmt og der var masser af sol. Ingen linsesuppe - for nu er det sommersæson. Efter at have spist i kajakkerne masser af gange i vinters, så var lækker at kunne gå på land og spise.
















Kunne ikke holde ud at have fleecekasket på; en vinterting, som jeg lod blive under fornettet. Havde heller ikke solbriller på. Resultat - jeg blev stegt. Skal huske hat, solbriller og faktor 30 - de næste mange gange.

Vandet vat totalt klart. Ole så en brandmand; det er meget tidligt.















Ole havde sit nye kajakstativ med; Der er plads til 4 kajakker. Ole og Benny laver også et til Elgjægeren. Så kan vi have et stående, hvor vi sætter i - og et, hvor vi slutter turen. Så skal vi ikke ro frem og tilbage samme vej.


Turen var på 17,5 km på Oles GPS.

PS: Elgjægerens hund havde veer, da vi ringede til fru Elgjægeren på vej hjem i bilen. Han blev så forvirret over det glade budskab, at han glemt sin bagage i min bil. Jeg kørte bagagen hjem til ham. Da jeg var kommet til Allerød ringede han og kunne ikke finde bagagen igen; det viste sig at han havde lagt alt tilbage i kajakken, som stod udenfor. Forvirret?




Ingen kommentarer: