fredag den 7. august 2009

Landgang på Eskilsø

At gå i land på Eskilsø har længe stået på min ønskesedlen. Og på denne tur ville vi gøre det. Vi var et lille sluttet selskab, som gik i kajakkerne kl. 10 fra Jyllinge lystbådehavn. Jeg roede sammen med Ulla, Kim og Jakob.

Vejret var helt perfekt. Masser af sol og næsten ingen vind, da vi lagde ud. Fra havnen tog vi direkte sydpå, rundede Eskilsøs sydlige spids, og gik mod Sønderby, her vendte vi og tog mod havnen på Eskilsø.

Vi gik i land lige ved siden af havnen. Den landmand, der driver landbruget på øen, viste os hvor sporet, der fører op til ruinen af den gamle klosterkirke, startede.

Vi fandt et skyggefuldt sted hvor vi kunne spise frokost. Der var en fantastisk udsigt over fjorden. Selv om vi mange gange har været forbi Eskildsø,så var det en helt ny oplevelse at fjorden hele vejen rundt fra øen.

Efter endnu et kig på ruinen retur til havnen. I kajakkerne og til den Lille havn ved Østby. En hurtig kop kaffe og over fjorden til Jyllinge. Det sidste stykke var meget fladt og med mange sten. Turen var på 17 km.

Unknown sagde ...

Var det sidste onsdag d 5/8 i sejlede turen til Eskilsø ? for så talte vi sammen inden i tog af sted, min kollega og mig var også ved at rigge til, vi sejlede ned til veddelev kamping plads, og tilbage, turen er ifølge krak på 25km, for vi sejlede ind i bugterne og krydsede lidt i fjorden det samme på vej hjem da det var blæst lidt op så vi var godt møre da vi kom hjem til jyllinge igen.
Hilsen
Henrik
i kan se os på min hjemmeside sviskemobil.dk

Torben Ryle sagde ...

Hej Henrik

Ja vi talte sammen. Håber I havde en god tur - vores var flot.

Prøv at tage et kig på kajakhornsherred.dk , et forum for folk som ror i fjordene.