lørdag den 5. maj 2007

Fra den første tur i havkajak

Torsdag den 3. maj 2007 kl 10 morgen. Mødtes med Jørgen F. Hansen, som jeg kendte fra skiferier i Norge, til en prøvetur i havkajak. Vejret var strålende. Ikke en sky og lidt blæst. Jørgen havde to af sine egne havkajakker med fra København. En var til mig.















Jeg har roet turkajak i 4-5 år i Holte Roklub og ville godt prøve fornemmelsen i en havkajak. Holte Roklub passer mig fint for korte ture på vej til og fra arbejdet i byen. At ro havkajak kunne være et supplement, der gav mulighed for længere ture. Måske over flere dage og måske til den svenske skærgård.















Turen gik mod syd i modvind. Vi havde taget frokost med. Og lagde ind ved Ejby å.





























Jørgen på en slapper efter frokosten.

Fra Ejby Ådal hvor vi spiste. Et meget smukt sted.
Hjemturen mod Hammer Bakke var i ren medvind og tog ingen tid.


Konklusion efter den første tur
  • Hvis en turkajak er en æggeskal så er en havkajak et lille skib. Let at ro og meget stabil. Det er helt sikkert at jeg kommer til at ro mere havkajak fremover.
  • Og jeg tror havkajakklubben i Hammer Bakke bliver min fremtidige base.
Posted by Picasa

Ingen kommentarer: