torsdag den 27. september 2007

En hel ø for os selv















Det var helt stille vejr og tåge da jeg kørte mod Hammervigen. De sidste par km endda solskin. Og DMI havde lovet 12 m/sek. Elgjægeren var mødt op med kajak på traileren; Jørgen F. var der; og Herlev og Sonja dukkede også op.

Den vind der var, var fra nord-nordøst, så efter kaffe og kanelbrød besluttede vi at turen skulle gå mod Kyndby Rev.

Jeg glædede mig meget til at prøve den nye klubkajak, som jeg havde lagt billet ind på. Den er dejlig og meget let at ro; nu var der jo heller ingen bølger af betydning. Men jeg tror indtrykket også ville være det samme, hvis det havde blæst meget. Den bedste fornemmelse er, at man kan kante kajakken meget let. Hvis man fylder kajaksædet helt ud, og det gør jeg, så skal der ikke nogen stor bevægelse i hoften for at tilte kajakken. Det er fedt.

I modsætning til de fladbunde klubkajakker er den nye mere v-formet i bunden, Det gør at man lige skal lære at komme ind og ud ad cockpittet på en elegant måde. Mine to første forsøg var ikke smukke.




















Helt fremme ved Kyndby Rev gik vi i land på en lille ø, hvor vi fandt en plet med læ, hvor vi kunne spise frokost. Endnu et smukt sted med det flotteste kig mod syd.

Tibagevejen foregik i medløbende bølger; ikke store men de var der.

En smuk tur på 13 km i følge Herløvs GPS.

Ingen kommentarer: