torsdag den 14. maj 2009

Fra Herslev Havn og Langs Bognæs














En meget flot dag. Roede sammen med Ole, Jakob og Benny.Vi satte ud fra en lille strand ved siden af Herslev Havn. Derefter langs kysten og forbi rævegravene i de høje skrænter. Videre ud langs revet og derefter hen mod ørnereden. I bugten før reden spiste vi frokost.





























Det er en af de smukkeste ture man kan tage. På strækningen er der næsten ikke et hus, men en meget flot kyst med et virvar af træer og buske i forskellige farver; der er store grønne områder, hvor træer ikke for lov til at springe i skov, fordi de afgræsses af køer.

Vi hørte gøgen for første gang på denne tur. Og jeg tror at jeg hørte nattergalen fra et slåenkrat.















Vejret var til at holde en lang frokost. Der kom et par dryp, og jeg satte min poncho op med de medbragte skydestokke. Den er lidt lille hvis vi alle skulle have siddet i læ for en kraftig byge.





























Efter frokost med Jakobs medbragte kage gik turen retur til Herslev, dog således at vi tog et kryds til shelteren til højre for havnen. Her drak vi en sidste kop kaffe og spiste Oles medbragte guf.

Tilbage til Herslev havn i tørvejr. Turen var på 14 km.

Det var året første tur uden våddragt for mig og Ole. Vi målte vandets temperatur til 15 grader på mit medbragte snetermometer, så nu er det ok at ro uden våddragt.

Ingen kommentarer: