mandag den 16. maj 2011

Immeln igen igen




Det er snart nogle gange vi har været på Immeln midt i maj måned. I modsætning til tidligere var dette års tur ikke en todages tur, med en forlænget weekend fra fredag til søndag.


Første dag roede vi fra Kanocenteret kl. 12 til Brotorpet, hvor vi har været før. Næste dag udforskede vi området nord for Brotorpet og overnattede på en lille fin lejerplads lidt syd for indløbet til Brotorpet. Herefter retur den sidste dag til Kanocenteret.


Det blev til 44 km. Vejret var godt det meste af tiden. Anden nat havde vi blæst og masser af regn. Vi måtte i teltene kl. 20.30, så det blev en lang nat.


Når vi var i kajakkerne så vi flere ravne og mange fiskeørne, bland andet roede vi i sikker afstand forbi 2 redetræer. 


Både på ud- og hjemvejen kunne vi ro langs søens østvendte side, som er en meget smuk tur i læ at en række småøer.


Vi var ti afsted; Jakob, Elgjægeren, Kristian, Ole og Bente, Ulle og Arne, Rune og Per, samt undertegnede. Sidste dag stødte Erik til.  

2 kommentarer:

ingerliseogbjarne sagde ...

Hej Torben
Dejligt at læse og se fra jeres tur
jeg vil ønske vi var med.
En rettelse til lørdags overnat sted (nedlagt shelter plads) det er ikke Immeln borg, det er smuttede for mig da jeg lavede kortet i tidernes morgen Undskyld, Borgen ligger nord for på Hogø.

ingerliseogbjarne sagde ...

Hej Torben
Dejligt at læse og se fra jeres tur
jeg vil ønske vi var med.
En rettelse til lørdags overnat sted (nedlagt shelter plads) det er ikke Immeln borg, det er smuttede for mig da jeg lavede kortet i tidernes morgen Undskyld, Borgen ligger nord for på Hogø.