tirsdag den 27. december 2011

Årets resultat: 37 ture i kajak i 2011 - 545 km



Det blev til 37 ture i 2011. To ture mere end planlagt på baggrund af tidligere års romønster. Jeg roede i alt 545 km; tæt på hvad jeg har roet de seneste tre år. I betragtning af, at der var meget is og vi lå stille en stor del af sidste og næstsidste vinter, så har vi alligevel nået meget i 2011.


Jeg har stort set været på vandet alle onsdage, hvor det har været teknisk muligt. Det er en fordel med en fælles fast rodag, når man som jeg ror sammen med andre. Det giver, når året gøres op, flere ture på vandet.



Jeg blev i år introduceret til et nyt frokoststed ved Ejby ådal. Det er rigtigt godt og har et fint kig ud over vandet. Til maj vil man kunne gå en flot tur på de høje skrænter, der så, som på Røsnæs-spidsen, vil være fyldt med tidlige blomster på den sydvendte skråning.



Og så var vi på de sædvanlige tre ture til Blekinge. 3 dage på Immeln og 2 ture a 4 dage til Hälleryd skærgård. Ture til Immeln har tidligere været på 2 dage, men blev i år en tredagdestur; en klar forbedring. I to på hinanden følgende år har de 4 ture til Hälleryd været i flotteste sommervejr.Vi har været meget heldige.


Det bliver mere og mere almindeligt at vi ser havørn, specielt når vi ror i Roskilde fjord; seneste havørn var på årets sidste tur.


Det store spørgsmål på nuværende tidspunkt er om der kommer is, eller om vi kan ro igennem vinteren uden afbrydelser. Jeg håber, at vi trods kulde kan komme på vandet og opleve årets gang på nærmeste hold.


Det er altid brug for ekstra gear når man ror. Jeg har fået nye ro-solbriller, en vindmåler, en termos med ekstra bred åbning til varm vintersuppe, nye rohandsker, en gelpude, samt en poncholiner. Helt uundværlige ting - næsten.


Kan bruges hele året. Ventilationshuller så der ikke kommer indvendig dug. Polaroid så du kan se gennem vandoverfladen. Sidder godt med strop som kan strammes til.
Super til suppe med store stykker kød, kartofler og andre groftskårne grøntsager.








Ingen kommentarer: