torsdag den 7. august 2014

Til Hønsehalsen og Bognæs skov


Flot varm sommerdag med lidt vind fra vest. Vi satte ud fra Hammer bakke og roede rundt om sydspidsen af Orø og over til Hønsehalsen, derefter ned til Bognæs skov, hvor vi spiste frokost. Jens og Birgit havde kage med. En lang frokost sluttede med at vi var et par stykker, der gik i vandet. Det var dejligt varmt. Herefter retur uden om Lindholm.

Turen er en af de smukkeste sommerture man kan tage på i svag vind, og frokoststedet ligger så flot. Og så kan man komme i skygge; det var der behov for denne dag, hvor varmen var mærkbar. Jeg plejer ikke at drikke ret meget vand på turene, men denne dag have jeg 2 l koldt vand med. Det sidste var koldt stadigvæk da jeg kom hjem. Hemmeligheden er, at jeg fryser lidt vand i bunden af en flaske til is og hælder vand på inden jeg tager hjemmefra; herefter komme flasken ned i et isolerende betræk. det virker.

Vi endte med at blive 13. Med det store antal kunne man frygte at vi kom til at ro meget spredt. Men sådan gik det ikke. vi roede 20 km og så 2 marsvin.

Ingen kommentarer: