torsdag den 30. oktober 2014

Fødselsdagskajaktur med surprise og fejring

 
Denne dag havde jeg fødselsdag. Og dagen startede grå, men blev meget bedre som dagen sked frem; så jeg må alligevel have været en god dreng. Vi var 7, der lagde ud fra Vænget nord for Jægerspris og roede sydover til Skuldelev.

Jerns og Palle havde flag på kajakkerne og Ole havde medbragt højt belagt smørebrød. Så vi holdt en festlig frokost ved shelteren i Skuldelev, hvor jeg blev fejret i rigt mål og Ole kunne festligholde, at han havde roet 1.000 km indtil dato og havde haft 60.000 besøgende på sin blog.

Vi sluttede af med citrontærte som jeg havde med. Jakob var dukket op til frokost på trods af, at han dagen før havde været på sygehus. Så vi var 8 der delte tærten; et passende antal.

På vejen hjem besteg vi Kølholm, hvorfra der en en meget fin udsigt over fjorden. Herefter en afstikker til Kanalen i Frederikssund. Og alt dette i et vej der blev bedre og bedre. Så jo, jeg har været en god dreng.

Vi sluttede dagen af med en kop kaffe imens det blev mørkt. Nu er det vinterroning for fuld skrue.

Vi var 7, der roede 24 km.

3 kommentarer:

RulleRolf sagde ...

Det var da noen riktig flotte smørbrød, dette kaller jeg flott kajakk frokost. Gratulerer med dagen som har vært.
Mvh
RulleRolf

Torben Ryle sagde ...

Hej Rolf
Tak for din hilsen. Ja det var lækkert smørebrød og en fin citrontærte. Næste gang skal jeg have tørdragt på. Hvor koldt er vandet oppe hos dig. Kan I ro året rundt på grund af is.

RulleRolf sagde ...

Det er ikke så veldig kaldt ennå, tipper det ligger på 8 til 10 grader. Jeg skal ut å rulle i morgen (1 november) det er noe vi holder på med her oppe og det er om å gjøre å ha den første rullen, eller en rulle hver måned. Noen ganger er det is her og da kjører vi bare et annet sted. Får stort sett padlet hele året ;ø)