torsdag den 15. oktober 2015

Kyndby rev i tørdragt



Første dag med tørdragt på. Temperaruren lidt under 10 grader. både vand og i luft. Så ingen vej tilbage. Tørdragten blev fundet frem og smurt både indvendig og udvendig ved håndled, hals og fodposer en ekstra gang og lynlåsen fik en gang bivoks. Uldtøjet blev tjekket og to sæt blev gjort klart. Det må være nok de første par gange. Såler blev lagt i de korte støvler som er rummelige nok til to par uldsokker. Og kakaopulver blev fundet frem.

Således rustet satte vi ud fra Hammer bakke og roede nordover. Vinden var nordøstlig og let. Det var overskyet og fugtigt. Turen har vi ikke roet længe, fordi det har været så meget vestenvind. På udturen kom vi forbi pandekagestedet i Sømer skov. Der var lidt vand i fjorden så vi roede ud langs revet før Værket og ind igen til det sædvanlige landgangssted. Herefter op i læ af bakken for at spise frokost.

Det var lidt køligt, så nu bliver frokosterne kortere og kortere. Mens vi spiste så vi to sæler lege i bugten foran os. Frokosten sluttede med at Peter havde lækker kage med. Efter frokost gik vi en tur mod Sømer skov for at få gang i kadavret og få varmen. Det bliver mere og mere nødvendig jo nærmere vi kommer nulpunktet.

Flot tur også tilbage. Træerne er nu ved at blive gule og røde. Og der er stadigvæk blade på. Det varer ved indtil udgangen af oktober, hvis ikker der kommer stærk blæst.

På vej retur snakkede vi lidt om - om næste tur skulle være en pandekagetur eller en suppetur; vi kunne ikke blive enige så det endte med at det bliver en både og tur.

Vi var 6 der fik roet 18 km. Jeg plejer at ro 600 km pr. kalenderår. Jeg mangler et par km, så har jeg nået hvad jeg plejer, og der er flere roture tilbage inden isen kommer. Grunden til at jeg allerede er er ved at nå hvad jeg plejer, er fravær af is efter sidste jul, hvor vi ikke har været tvunget til at ligge stille.

Ingen kommentarer: