torsdag den 10. november 2011

Fra Skallehavnen til Jyllinge


Med en østlig vind endte det med at blive Skallehavnen syd for Frederikssund som blev udsætningsstedet. Jeg havde aldrig sat ud dér før, og uden at have sat GPS'en til, så kørte jakob og jeg forkert et par gange inden vi nåede frem til vejen ned til havnen. Det viste sig, at en stor lastbil holdt foran indfkørslen til vejen på grund af vejarbejde - og dækkede for vejen og skiltet, der viste ned til Skallehavn. Måske var vi så lidt undskyldt.

Skallehavnen er et fint sted; masser af plads til biler og helt fladt vand, når der skal sættes i. I havnen blæste det 3,5 m/sek; det blev til mere, da vi på vej mod Jyllinge kom ud i det åbne vand. Pæn tur helt frem til husene ved Jyllinge Nordmark begynder. Lidt før Sølyst lagde vi til land. Jeg havde kage med; alt blev spist.

Tilbageturen var med vinden i ryggen. Vi sluttede af med at køre i samlet flok til Butik Malik, hvor Per gav kaffe - og hvor der blev set på gear, som senere kan komme på en ønskeseddel, når tiden nærmer sig. 


Jeg var lidt lun på en Stetson.


Jeg roede sammen med Ole, Jakob, Kim, Henrik, Jan, Stig. Turen var på 18 km.

Ingen kommentarer: