torsdag den 3. november 2011

Tæt tåge hele dagen


En hel dag med tåge. DMI havde lovet, at den ville lette op ad dagen, men det skete ikke. Vinden var fra sydøst, så vi satte i fra Herslev havn og roede min favorittur til ørnereden på Bognæs med frokost tilbage ved træstammerne. Et sted, hvor vi har spist frokost mange gange.

Tågen var så tæt, at det var vanskeligt at orientere sig, selv langt inde under land hvor vi roede. Skoven stod flot i efterårsfarver, det havde være dejligt med klart vejr. Dagen var sidste mulighed for at se træer med blade på i år.

Der var næsten ingen vind. Min nye vindmåler viste 1,4 m/sek. Den er ret smart og jeg tror, at jeg vil komme til at bruge den meget.

Vandtemperaturen var under 10 gr, så jeg havde tørdragt på, selv om luften var en 12 gr.

Hvis man ikke havde været i kendte omgivelser ville tågen helt sikker have givet problemer med navigationen; sigtbarheden var meget lille og man kunne ikke se fra spids til spids, når vi kom til en dyb vig.

Ved frokoststedet gik vi efter frokost en lille tur for at få rørt benene, inden vi skulle i kajakkerne igen. Vi vendte om et sted, hvor vi ved at der er en flot udsigt; men denne dag kunne vi se absolut ingenting.

Hele turen blev på 19 km, som blev roet sammen med Ole, Jakob, Kim, Henrik, Stig og Hans. Hans er ny på onsdagsturene og Ole kender ham fra roklubben i Holbæk.

Det var første tur med vintertid, så vi kom tilbage til Allerød i mørke. Det må vi indstille os på fremover. Det næste bliver at Jakob og jeg tager  fra Allerød i mørke, når vi skal ud at ro.

Ingen kommentarer: