fredag den 22. august 2014

Blæsende tur til Selsø hage


Det blæste meget kraftigt de sidste par dage før denne onsdag. Vinden faldt en anelse i løbet af dagen før, så vi var 7, der besluttede at sætte ud fra Skuldelev og ro mod Selsø hage.

Mens vi pakkede kajakkerne kom der lidt regn, men efter kort tid stoppede regnen og vejret klarede op. Herefter blev vejret bedre og bedre. Da vi nåde frem til frokoststedet var det solskin og dejligt varmt.

Vi havde kraftig sidevind hele vejen, men vi har tidligere oplevet værre situationer på denne strækning, som er optimal når vinden kommer stik vest, fordi der på lange stræk er fint læ. 

Det blev til en lang og hyggelig frokost med kig til Eskilsø og nordpå i fjorden.

Tilbageturen gik væsentlig lettere. Vinden havde drejet lidt mere mod syd så vi fik den skråt bagfra i ryggen. 

Efter vi var kommet tilbage til udsætningsstedet sluttede vi traditionen tro af med en kop kaffe.

Det blev til 18 km, men det føltes i mine armene som jeg havde roet længere. Også på hjemturen til Allerød ruskede vinden i bilen og blæste mit cockpitovertræk af. vi måtte ind til siden og have fat i stigen for at få det løs, da det heldigvis var sat fast med en carabinhage . 

Blæste gav ikke problemer da jeg kom hjem og skulle tage kajakken ned med min nye RUK lastebom. Det havde jeg ellers frygtet.

Alt i alt en fin rodag, selv om den startede lidt grå.

Vi havde plukket malurt på turen, så jeg satte en portion på vodka,
da jeg kom hjem. Der skal smages på den efter 24 timer
og kvistene skal op senest efter 24 timer, ellers er det ekstrakt man laver.

Ingen kommentarer: