torsdag den 3. december 2015

Den årlige gløggtur igen igen


Første rodag i december er der tradition for at vi spiser æbleskiver og drikker gløgg. Sådan blev det også i år. Vi var 7, der satte ud fra Møllekrogen og roede til vikingeskibene for at spise frokost.

Vejret var gråt - ingen sol - men mildt efter årstiden. Der var lovet lidt vind, men den udeblev stort set under hele turen. 

Opgaverne var fordelt mellem os der havde tilmeldt sig til denne tur, så det var på forhånd bestemt, hvad man hver især tog med. Jan havde lavet hjemmelavet gløgg, jeg havde min omniaovn med til at lune de æbleskiver i, jeg havde taget med.  Jakob havde syltetøj og sukker med, og Ole tog sig af paptallerkener, bestik og servietter. Jens og Palle skulle medbringe en overraskelse, som senere skulle afsløres.

Peter dukkede op i bil og hold frokost sammen med os. Han har haft problemer med benet, men er ved at være frisk igen. 

Vi sad i læ ved vikingeskibet, som er et fint sted vi har brugt meget i al slags vej bare vinden er vestlig.

Havde hjemmelavet karrysuppe med på termos, ny opskrift - stærk men god. Det bliver ikke sidste gang jeg laver den.

Retur uden problemer og og efter at vi havde lagt kajakkerne på bilerne afslørede Palle og Jens deres overraskelse, bestående af kringle, negerboller og chokoladefrøer. Overdådig og overvældende afslutning på en fin rodag. Skulle ikke have aftensmad, da jeg kommer hjem.

Det blev til 18 km, så nu runder jeg de 700 km i 2015.



2 kommentarer:

-Kamilla- sagde ...

Så koselig med en desembertur, med gløgg og godsaker! Dette så riktig hyggelig ut.

Torben Ryle sagde ...

Hej Kamilla. Den næste bliver endnu vildere med traditionelt dansk smørebrød. God jul til dig.