mandag den 10. maj 2010

Weekendtur på Immeln

























































Vi endte med at blive 7 der tog afsted til Immeln. Det er anden gang vi er på denne meget flotte sø. Vi var Kim, Preben S, Erik, Rune, Elgjægeren, Kristian og jeg selv.

Kristian og Elgjægeren kom med trailer og hente mig i Allerød. Vi kørte derfra og var lidt over 11 fremme ved Immeln. Vi pakkede og spiste en hurtig klapsammen og kunne sætte i lidt over 12.

Det var koldt og det begyndte at småregne. De fleste af os havde tørdragter på. Den gode nyhed var, at der ikke var vind. Vi valte at ro langs den venstre side af søen; samme tur som sidste år. Hen på eftermiddagen var vi fremme i Brotorpet, en fin lejrplads med en shelter, bålsted, das og vand.

Efter aftensmaden gik vi en tur til nabosøen. Det var langs en bred å hvor der lå to gamle vandmøller. Vi sluttede aftenen af med et fint bål, der gav god varme.

Jeg skulle for første gang prøve mit nye telt. Det bestod prøven til ug.

Temperaturen var langt nede, men jeg frøs ikke i løbet af natten. Jeg havde meget tøj på, og også overtræk til soveposen.

Elgjægeren var oppe kl 5; vi andre kl 7. Vi var i kajakkerne igen kl 10. Vi rodede en anden rute der gik langs søens østlige bred og som snoede sig ud og ind mellem småøer. Den flotteste rute, som varmt kan anbefales.

Vi så masser af fiskeørne, og en fiskeørn på rede.

På hjemvejen opdagede vi at der stod porse helt nede i vandkanten langs hele ruten. Jeg har ledt efter porse i Danmark og ikke fundet noget, og nu var der enorme mængder.

Vi roede omkring 16 km både frem og tilbage, så det blev 32 km på hele turen.


Ingen kommentarer: