torsdag den 5. september 2013

4 dage i Blekinge


Årets anden tur til skærgården i Blekinge. 4 dage. Tre øer: Overnatning på Bockö, Tjärö og Tärnö. 2 skærgårde - Hälleryd og Järnavik. 8 deltagere med Palle som ny mand.

Vejret var ok. Regn en nat - og til aller sidst, da vi skulle pakke sammen den sidste dag. Varmt om natten, næsten for varmt.

Vi opdagede et par nye frokoststeder, og et par potentielle overnatningssteder.

Turen rundt om Alböle gik godt både frem og tilbage mellem de to skærgårde.

Da jeg skulle lave nudler den første aften, tabte jeg dem ud af gryden, da jeg skulle hælde vandet fra. Heldigvis havde Kate og Elgjægeren kartofler i overskud. Jeg havde hverken for lidt eller for meget mad med. Alt blev spist.

Jeg havde anskaffet en sammenklaplig vandspand: den var anvendelig til mange formål ud over at kunne hive rigeligt vand op til personlig vask.

Palle havde anskaffet en Power Bank, så mobilen kan oplades undervejs. Smart - jeg købte en, da jeg kom hjem.

Alt i alt: Fin tur i godt selskab. Godt at have Elgjægeren med igen efter hans sygdom.

Ingen kommentarer: