torsdag den 1. december 2011

Nordskoven i vintersol

Vandet var 8 gr. ved bredden og 6 gr. et par m fra land
Smukt vejr, sol. Vind fra sydvest til vest. Vi sætter ud fra Vænget og ror til frokoststedet ved Ravelinen ved de første sommerhuse ved Kulhuse. Højvande så vi prøver at komme tæt på land for at få læ, med langs kysten er der meget lavvandet, så vi kan ikke komme helt ind, hvis vi ikke vi gå på grund eller på sten; sidstnævnte er der rigtig mange af, og de fleste af os kommer ufrivillig i nærkontakt med dem.


På vej til frokoststedet bliver det lidt overskyet, men da vi er fremme er det svagt solskin; det holder sig hele resten af turen. 


To af os har suppe med på termos; det dufter godt. Efter frokost går vi en tur for at få varme i fødderne. Derefter retur og en smuk tur tilbage i strålende sol.


Da jeg tømmer kajakken opdager jeg vand i forlugen; Heldigvis viser det sig at det ikke er en utæthed fordi jeg har været tæt på sten, men min termos som jeg efter frokosten ikke har skruet tæt til - og så skal det jo gå galt. Skiftetøjet lå i en vandtæt pose - heldigvis.


Jeg roede 2o km sammen med Jakob, Elgjægeren, Stig, Jan og Erik.

Ingen kommentarer: